JGM vasaros ekspedicija

Milžinų pėdomis ir takais

JGM – tai jaunųjų geografų mokykla, vienijanti mokinius besidominčius geografija ir Lietuvos krašto pažinimu. Mokykla įkurta 1986 m. žymaus Lietuvos geografo – Rimanto Krupicko, ir sėkmingai veikia iki šių dienų jau 35 metus! Kiekvienais metais moksleiviai renkasi 4 kartus per metus į žiemos, pavasario, vasaros ir rudens sesijas, įvairiuose Lietuvos kampeliuose. Šią vasarą JGM ekspedicija atkeliavo į Kurtuvėnų regioninį parką. Į stovyklavietę prie  Pašvinio ežero susirinko moksleiviai iš Mažeikių, Klaipėdos, Jurbarko raj. Vilniaus ir Joniškio.

Užsidėję „geografinius akinius“ pradedame pažintį su Kurtuvėnų regioniniu parku.

Jau antrąją stovyklos dieną išsiruošėme į žygį su regioninio parko  kraštotvarkininku bei geografu – Dariumi Ramančioniu. Žygio metu daug sužinojome apie ledyno, o gal milžinų suformuotą reljefą, neįprastomis jo formomis – keimais, termokartstinėmis daubomis. Daug Kurtuvėnų krašto istorijų yra susijusių su milžinais. Kitas žygio objektas buvo milžinų sostas, dar kitaip vadinamas Karalių kalva, nes manoma, kad joje pats Gediminas buvo pasistatęs palapinę. Kalva nebuvo labai įspūdinga, nes medžiai uždengė visą panoramą, bet jau yra numatyti darbai, kad būtų galima pamatyti atsiveriantį kraštovaizdį.  Po Karalių kalvos kulniavome iki Ventos – Dubysos perkasos. Kanalas buvo kasamas, kad būtų galima įplaukti į Baltijos jūrą aplenkiant Kuršių marias, dėl didelių vokiečių renkamų mokesčių. Buvo sumanytas didžiulis planas sujungti Juodąją ir Baltijos jūras. Kadangi buvo norima plukdyti krovininius laivus, kanalas buvo iškastas labai platus, bet likimas ir aplinkybės nulėmė, kad perkasa nepraplaukė nei vienas laivas... Parko teritorijoje „milžinai“ primėtė didžiulių akmenų, įspūdį paliko aplankytas Linartų akmuo. Tada nulingavome iki Girnikų alkakalnio. Nuo jo atsivėrė tikrai išskirtinė panoramą į Šatrijos kalvą, Kurtuvėnų bažnyčia, Šiaulius ir spalvingus Rytų  Žemaitijos kraštovaizdžius. O kur dar žygio vadovo Dariaus papasakotos legendos... Paklaidžioję po pievas tarp tvenkinių grįžome į stovyklą.

Pailsėję dar sėdome prie žemėlapių nagrinėjimo ir praktinių užduočių. Juk geografija be žemėlapio nei iš vietos. Užsiėmimą vedė Linoreta Vasilevičienė

Galiausiai poilsis ir smagus vakaras prie laužo su vakaronės svečiais Dariumi ir Edita Ramančioniais dainuojant lietuvių liaudies ir žygio dainas, net sutartinė gražiai suskambėjo.

Trečiąją žygio dieną pažinome Kurtuvėnų regioninį parką tyrinėdami kraštovaizdžius vadovaujant VU dėstytojai Giedrei Godienei. Atlikome vizualinės analizės praktiką. Analizavome pasirinktą vaizdą: braižėme planą, išskyrėme pasirinkto vaizdo planus.

Lankėmės Kurtuvėnų regioninio parko lankytojų centre, kur apžiūrėjome įdomią, modernią ekspoziciją, susipažinome su „milžinų“ darbais, dvaro istorija.

Ketvirtąją dieną iškeliavome į geomorfologinį žygį, kurį vedė JGM vadovas, geologas Audrius Čečys. Lipome į Vainagių piliakalnį ir atlikome tiriamuosius darbus: matavome aukštį, braižėme piliakalnio profilį, izohipses. Žygio metu tikrinom, kas dedasi žemės „gelmėse“, kasėme šurfus, tyrėme dirvožemį.

Penktą dieną vyko orientacinio varžybos, vykome aplankyti Svilės šaltinių, gardžiavomės jų šaltu vandeniu.

Stovyklos pabaigoje nepamirštamas, tradicinis naktinis žygis ir Saulės pasitikimas ant Vainagių piliakalnio. Pailsėję po žygio, stovyklautojai mėgavosi Kurtuvėnų Teatro festivalio renginiais ir grožėjosi fejerverkais.

Po ekspedicijos esame praturtėję, pamatėme, sužinojome, puikiai praleidome laiką, keliaudami ir tyrinėdami  Kurtuvėnų regioninį parką. Ačiū JGM vadovams ir parko darbuotojams už mūsų naujas patirtis.